Tilbakemelding på en oppgave

Dette er en test for elever som vil ha tilbakemelding på oppgaver de jobber med. I feltene under må du legge inn målene for oppgaven, oppgaveteksten og det du har skrevet. Så trykker du på “Gi meg en tilbakemelding”. Du får en oppsummering i tre punkter om hvordan du kan gjøre svaret ditt enda bedre, og så “two stars and a wish” til slutt. VIKTIG – Målene bør være kompetansemål fra læreplanen og ikke stikkord som “rettskriving”. Hvis målene er for korte vil AI-en gi generelle og unyttige tilbakemeldinger som “Passe på at ord er rett stavet”.

Og til oss lærere… nei, vi skal ikke bruke denne siden til å gi elever tilbakemeldinger på arbeider de har gjort. En tilbakemelding fra læreren skal være en tilbakemelding fra lærer som har lest teksten selv og underveisvurdert det ut fra alt lærer vet om eleven.

Her legger du inn (kompetanse)målene for oppgaven.

Her legger du inn oppgaveteksten.

Her legger du inn svaret ditt på oppgaven.